Z życia SEiR Policyjnych w Kaliszu

Sprawozdanie z wycieczek zagranicznych w 2017r

1. Wycieczka do Czarnogóry

Wycieczka odbyła się w terminie od 7 do 20 czerwca 2017 r. i mieszkaliśmy w miejscowości Dobra Voda w środkowej części wybrzeża czarnogórskiego. Przed dojazdem na miejsce zwiedziliśmy Mostar na terytorium Bośni i Hercegowiny oraz Dubrownik na terenie Chorwacji. W czasie pobytu w Czarnogórze odbyliśmy rejs po Zatoce Kotorskiej, w czasie którego zatrzymaliśmy się w Herceg Novi i w Kotorze, oraz zwiedzaliśmy wiele ciekawych miejscowości czarnogórskich (Ulcinj, Budva, Cetinje) i albańskich (Szkodra, Tirana, Kruja). W drodze powrotnej byliśmy także w górach Durmitor oraz na kanionach rzeki Tara. W trakcie pobytu było wiele czasu wolnego na plażowanie i spacery oraz na różnego typu imprezy przy muzyce. Uczestnicy wycieczki jednoznacznie określili, że był to wyjazd niezwykle udany, który pozostawił po sobie wiele wspomnień i wrażeń. Prawie połowa uczestników tej wycieczki to nasi członkowie wraz z rodzinami.

1. Wycieczka na Kresy Wschodnie

Wycieczka odbyła się w terminie od 8 do 20 sierpnia 2017 r. Pierwszym punktem był nocleg w Przemyślu oraz zwiedzanie miasta. Po przekroczeniu granicy udaliśmy się do Podkamienia, do Ławry Poczajowskiej oraz do muzeum Juliusza Słowackiego w Krzemieńcu. W następnym dniu zwiedziliśmy twierdzę w Zbarażu, ruiny zamku w Mikulińcach, zamek w Trembowli oraz ruiny zamku Skała Podolska. W kolejnym dniu pojechaliśmy na rejs po Dniestrze i zapoznaliśmy się z zamkiem w Chocimiu, oraz zwiedziliśmy Kamieniec Podolski wraz z jednym z 7 cudów Ukrainy, czyli XVI wieczną twierdzą. Ostatni dzień części wycieczkowej to Okopy św. Trójcy, spacer 3 km Jaskinią Kryształową oraz zwiedzanie pięknego Czerniowca. Po noclegu w Czerniowcu udaliśmy się na tygodniowy pobyt do sanatorium Dniepro-Beskid w Truskawcu. Mieliśmy tam zagwarantowaną dwukrotną wizytę lekarską oraz po kilka zabiegów dziennie. Można było również za niewielką odpłatnością skorzystać z dodatkowych zabiegów. W trakcie pobytu w sanatorium pojechaliśmy również na całodniową wycieczkę do Lwowa. W tym wyjeździe większość uczestników to nasi członkowie wraz z rodzinami.

1. Wycieczka do Grecji

Trzecią imprezą, w której uczestniczyli także członkowie naszego stowarzyszenia, był wyjazd do Grecji, który odbył się w terminie od 26 sierpnia do 7 września 2017 r.  W odróżnieniu od pozostałych wycieczek, był to pobyt typowo wypoczynkowy i zdrowotny (gimnastyka w basenie i przy basenie, spacery z kijkami, wyjazdy na błota lecznicze i wody termalne). Mieszkaliśmy bardzo blisko plaży a w miejscowej tawernie organizowaliśmy spotkania przy muzyce (wieczór integracyjny, wieczór biało-czerwony i wieczór zielony). Organizatorami wszystkich tych trzech wyjazdów byli nasi członkowie Halina i Waldek Pawlak.