Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

Deklaracja dostępności

Komenda Miejska Policji w Kaliszu zapewnia dostępność swojej strony internetowej oraz strony internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.kalisz.policja.gov.pl oraz http://bip.kalisz.kmp.policja.gov.pl

Strona internetowa oraz strona BIP są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, iż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

1) data publikacji strony internetowej: 28-06-2008 roku; Data publikacji BIP strony internetowej: 12-08-2009 roku;

2) data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 30-09-2020 roku. Data ostatniej istotnej aktualizacji strony BIP: 30-09-2020 roku;

3) oświadczenie sporządzono w dniu 30-09-2020 roku na podstawie samooceny dostępności cyfrowej przeprowadzonej przez podmiot publiczny;

4) dane teleadresowe podmiotu – Komenda Miejska Policji w Kaliszu, ul. Augustyna Kordeckiego 36 , 62-800 Kalisz, Tel. 47 77 519 00.

W przypadku problemów z dostępnością rosimy o kontakt z koordynatorem do spraw dostępności podinsp. Mariuszem Fułkiem e-mail mariusz.fulek@po.policja.gov.pl , tel. 47 77 511 41. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej;

5) na stronach internetowych można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych funkcji;

6) dostępność architektoniczna dla osób niepełnosprawnych - w Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu znajduje się punkt informacyjny. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Przejścia z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone są drzwiami, uruchamianymi na kartę dostępową. Osoba wchodząca do obiektu również otrzymuje kartę dostępową – „interesant”.

 

Komenda Miejska Policji w Kaliszu ul. Augustyna Kordeckiego 36, 62-800 Kalisz

Siedziba Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu znajduje się w budynku przy ul. Augustyna Kordeckiego 36 w Kaliszu. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy.

Wejście usytuowane bezpośrednio z ulicy do holu głównego. Przed wejściem znajdują się dwa miejsca parkingowe oznaczone znakami poziomymi i pionowymi dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z punktu recepcyjnego usytuowanego w holu głównym i poruszają się po terenie KMP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika (osoby wprowadzającej). Interesanci z niepełnosprawnością ruchową obsługiwani są w pokojach przyjęć, które znajdują się po lewej stronie punktu informacyjnego.

Budynek wyposażony jest w trzy windy wewnętrzne. Ciągi komunikacyjne przystosowane są do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku, część z nich przystosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane systemy przeciwpożarowe oraz oznakowanie ewakuacyjne.

 

JEDNOSTKI PODLEGŁE

Komisariat Policji w Koźminku Plac Wolności 15, 62-840 Koźminek

Komisariat Policji w Koźminku znajduje się w budynku przy Placu Wolności 15 w Koźminku. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy.

Do komisariatu prowadzą schody (brak podjazdu czy windy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Przed wejściem znajduje się miejsce parkingowe oznaczone znakami dla POLICJI, jednak brak jest wydzielonych odrębnych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z wejścia głównego i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika (osoby wprowadzającej). Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju przyjęć, znajdującym się obok wejścia głównego.

Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku, żadna nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane systemy przeciwpożarowe oraz oznakowanie ewakuacyjne.

 

Komisariat Policji w Opatówku ul. Poniatowskiego 1, 62-860 Opatówek.

Siedziba Komisariatu Policji w Opatówku znajduje się w budynku przy ul. Poniatowskiego 1 w Opatówku. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy.

Do komisariatu prowadzą schody (brak podjazdu czy windy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). W pobliżu wejścia nie ma miejsc parkingowych parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z wejścia głównego i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika (osoby wprowadzającej). Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju przyjęć.

Ciągi komunikacyjne na parterze przystosowane są do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich. Toalety znajdują się na obu kondygnacjach budynku, nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane systemy przeciwpożarowe oraz oznakowanie ewakuacyjne.

 

Komisariat Policji w Stawiszynie ul. Zamkowa 5, 62-820 Stawiszyn

Siedziba Komisariatu Policji w Stawiszynie znajduje się w budynku przy ul. Zamkowej 19 w Stawiszynie. Budynek jest własnością Banku Spółdzielczego w Pleszewie. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy.

Wejście usytuowane z boku budynku, bezpośrednio z ulicy. Do Komisariatu prowadzą schody (brak podjazdu czy windy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Przed wejściem brak jest wydzielonych odrębnych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z korytarza usytuowanego w holu głównym i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika cywilnego. Interesanci przyjmowani są przez f-szy w pokoju dedykowanym do przyjęć interesantów.

Budynek nie jest wyposażony w platformy dla osób niepełnosprawnych oraz windy wewnętrzne. Ciągi komunikacyjne przystosowane są do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich. W Komisariacie znajduje się jedna toaleta (dla f-szy, pracowników cywilnych jak i dla petentów) nie przystosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane systemy przeciwpożarowe oraz oznakowanie ewakuacyjne.

7) dostępność tłumacza języka migowego – wszystkie informacje związane z dostępnością tłumacza języka migowego znajdują się pod wskazanym linkiem do strony-http://bip.poznan.kwp.policja.gov.pl/KWP/obsluga-osob-uprawniony/19105,Obsluga-osob-uprawnionych-tlumacz-jezyka-migowego.html

Ponadto na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona ikona zakładki pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, stronę internetową. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy.

8) możliwość powiadamiania podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej - Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć do podmiotu publicznego skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60). Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

9) link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

10) Koordynator do spraw zapewnienia dostępności

podinsp. Mariusz Fułek tel. 47 77 51 141

e-mail: mariusz.fulek@po.policja.gov.pl

11) Nieetatowy Pełnomocnik do spraw Ochrony Praw Człowieka

Monika Wasielewska tel. 47 77 51 215

e-mail: monika.wasielewska@po.policja.gov.pl

 

(podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Dz.U. 2019 poz. 1696).

 

 

Powrót na górę strony