Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zachowała czujność i nie dała się oszukać

Data publikacji 17.02.2021

Oszuści okradający seniorów wciąż działają próbując pozbawić ich oszczędności. Na szczęście coraz częściej docierają do nas sygnały od osób, które nie dały się nabrać i poradziły sobie z telefonicznymi przestępcami. Na pochwałę w tej kwestii zasługuje postawa 61-letniej kaliszanki, która szybko i zdecydowanie poradziła sobie z oszustami podszywającymi się pod policjantów.

W poniedziałek do kaliszanki zadzwoniła osoba podająca się za funkcjonariusza Policji. Mężczyzna próbował przekonać kobietę, że doszło do ataku hakerskiego na jej konto bankowe i zaczął wypytywać o szczegóły dotyczące oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym kobiety.

Już po chwili 61-latka przerwała rozmówcy i stanowczo oświadczyła, że nie jest to rozmowa na telefon. Kaliszanka powiedziała również swojemu rozmówcy, że jeżeli chce kontynuować rozmowę na ten temat, to ona chętnie przyjedzie na komendę, żeby się z nim spotkać. Po tym stanowczym oświadczeniu kobiety rozmówca się rozłączył.

61-latka zaraz po rozmowie z fałszywym policjantem, zalogowała się na swoje koto bankowe i upewnia się, że wszystko jest w porządku. Następnie przyjechała do Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu i powiadomiła policjantów o próbie oszustwa.

Zdecydowana i stanowcza postawa jaką wykazała się kobieta, powinna stanowić wzór dla wszystkich, którzy znaleźliby się w podobnej sytuacji. Pamiętajmy, że zasada „ograniczonego zaufania” w stosunku do nieznajomych obowiązuje nie tylko dzieci. Dorośli często o niej niestety o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi.

 

Zapamiętajcie:

  • policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji,

  • Policjanci nigdy nie poproszą Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelanie ich na konto lub pozostawienie w jakimś nietypowym miejscu,

  • jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość co do danych osoby dzwoniącej do nas czy podającej się za pracownika jakiejś instytucji, weryfikujmy to. Zgłaszajmy takie sytuacje na Policję, konsultujmy z rodziną,

  • nikomu nie udostępniajcie kodów, haseł czy danych do Waszych kont bankowych, szczególnie jeśli jest to osoba, której nie znacie,

  • rozmawiajcie między sobą o takich zdarzeniach, czy to z rodziną czy ze znajomymi. Ostrzegajcie się nawzajem!

Przestrzeganie tych zasad może uratować nasze, często długo odkładane, oszczędności życia.


 

Powrót na górę strony