Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Spotkania w szkołach

Data publikacji 17.11.2017

Policjanci Zespołu Profilaktyki Społecznej uczestniczyli w serii spotkań z rodzicami uczniów kaliskich szkół w ramach realizowanych programów: „Dopalacze niszczą życie" i „Dwie strony sieci”. Podczas prelekcji poruszano między innymi tematy związane z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży oraz odpowiedzialnością osób nieletnich za popełnianie czynów karalnych i demoralizację.

Spotkania miały charakter edukacyjny, a ich celem było poszerzenie wiedzy rodziców na temat zagrożeń związanych z sięganiem przez młodzież po narkotyki czy dopalacze oraz niebezpieczeństw z jakimi mogą spotkać się młodzi ludzie w Internecie. Funkcjonariusze rozmawiali z rodzicami o substancjach, z którymi mogą mieć do czynienia ich pociechy oraz jak mają postępować w przypadku ujawnienia u swojego dziecka przedmiotów mogących świadczyć o tym, że młody człowiek może mieć kontakt z narkotykami. Omówione zostały typowe zachowania na jakie należałoby zwrócić uwagę w przypadkach podejrzeń zażywania przez młodzież środków odurzających. Podczas zebrań z rodzicami przedstawione zostały również zagrożenia płynące z niewłaściwego użytkowania Internetu. Szczególną uwagę zwrócono na pozorną anonimowość w „Sieci”, która sprawia, że młodzi ludzie często nie zdają sobie sprawy, że ktoś kogo nie znają i nie widzą może wyrządzić im krzywdę. Podczas spotkania sygnalizowano rodzicom, aby zwiększyli oni kontrolę nad treściami zamieszczanymi przez swoje dzieci na portalach społecznościowych. Mundurowi informowali również uczestników o negatywnych konsekwencjach wielogodzinnego spędzania czasu przez młodych ludzi przed komputerem.

Istotnym elementem było również uświadomienie rodzicom, jak ważną rolę pełnią oni nie tylko w procesie wychowawczym, ale również w edukacji swoich dzieci.

Na zakończenie policjanci apelowali, aby poświęcać dzieciom jak najwięcej czasu i reagować w sytuacjach, kiedy może dziać się coś złego, po to, aby uchronić je przed skutkami nieodpowiedniego zachowania.


Powrót na górę strony